Терминология за клиентите ни
Когато комуникираме с клиенти, понякога използваме терминология и думи, които е възможно да не сте наясно какво точно означават. Разбира се, винаги се стараем да говорим ясно и да отговаряме на всеки възникнал въпрос.
За да улесним максимално и двете страни, сме подготвили списък с най-често използваните термини от нас и техните значения.
Видове SEO
Терминът се отнася до всички технически задачи, които правим за оптимизацията на един уебсайт. Тази оптимизация не е свързана със съдържание, а по-скоро: подобрение на скорост, настройка на HTTP хедъри, имплементиране на Hreflang, Canonical и др.
Това е цялостното оптимизиране на съдържанието на страниците в уебсайта. Например, създаване на SEO текстове, разписване на мета данни, оптимизация на изображения и др.
Тази оптимизация включва всички външни фактори, които влияят на класирането на даден уебсайт. Всяко действие, което цели повишаването на броя линкове от висококачествени донори. Включва изграждане на връзки (Link Building) и споменавания (Citation Building), както и споделяне в социални мрежи.
Оптимизация на онлайн присъствието на физически обекти, които участват в Google Business Profile. Целта е да излизат и да се класират при заявки за търсене в Google Maps.
Всички действия, които целят оптимизация на даден уеб сайт и не нарушават правилата на търсещите машини.
Всички действия, които целят манипулиране на класирането и целенасочени злоупотреби срещу конкуренти. Тези практики нарушават правилата на търсещите машини.
Технически SEO термини
Подробен анализ и документиране на резултатите, с който установяваме наличие на технически грешки и проблеми в конкретен в уеб проект.
Индексът е базата данни, в която се обработват и съхраняват страници, преминали индексиране. Индексирането е процесът, който добавя страници в базата данни (индекс) на търсещите машини.
Копие на страницата, което се прави при сканиране от ботовете на търсещите машини.
Search Engine Result Page – резултати от търсенето. Това е страницата с резултати от търсачката, която се показва при тъсене по конкретна ключова дума или фраза.
Графичен дизайн
„Типографията е визуалният компонент на писаната дума“, прекрасно обяснява Practical Typography. Всеки визуално показан текст, независимо дали е на хартия, екран или билборд, включва типография.
Серифът представлява допълнителни чертички или извивки в краищата на буквите.
Серифните шрифтове се използват за заглавия и подзаглавия, отделни елемнти – предимно кратки отрязъци от текст. Серифните шрифтове са по-артистични, фриволни и елегантни.
„Sans“ буквално означава „без“, а шрифтът sans serif не включва никакви допълнителни черти в краищата на буквите.
Несерифните шрифтове се използват за web, защото са по-четими. По същото правило се използват и за печат – при абзаци, параграфи и основен текст, както и когато размера на начертанията на шрифта следва да са по-малки.
RGB е модел, при който червен, зелен и син цвят се добавят заедно по различни начини за възпроизвеждане на широк набор от цветове. RGB обикновено се използва за екранни цели.
CMYK е цветови модел, който се използва за печатни цели. CMYK цветовете започват като бели и след това стават по-тъмни с комбинирането на повече цветове.
Цветовата палитра се състои от цветове, които могат да се използват за всяка илюстрация или дизайнерска работа, която представя вашата марка. Избраните цветове трябва да са проектирани така, че да работят хармонично един с друг.
Векторните изображения са съставени от точки, линии и криви. Всички форми в рамките на един вектор се изчисляват с помощта на математическо уравнение, което означава, че изображението може да се мащабира по размер, без да губи качеството си. За разлика от растерните изображения, векторите няма да се замъглят при мащабиране.
Стоковите снимки и графичните елементи са лицензирани изображения, създадени от трети страни. Използването на стокови изображения спестява разходите за професионално заснемане на нужните елементи или сцени.
Топлите цветове се правят с червено, оранжево жълто и различни комбинации от тези цветове. Те създават приятелска, щастлива, уютна атмосфера.
Студените цветове като синьо, зелено и лилаво имат способността да успокояват.
Градиентът е постепенна промяна на цветовете (като зеленото преминава постепенно в синьо) или цвят, избледняващ до прозрачност. Има два най-често срещани вида градиенти: радиални и линейни, като те могат да се различават според наклона на линиите.
Непрозрачността ни позволява да направим елемент от дизайна прозрачен. Колкото по-ниска е непрозрачността, толкова по-прозрачен е елементът. Например 100% непрозрачност означава, че обектът е плътен.
Логотипът е името на компания, което е проектирано по визуално уникален начин за използване от тази компания. С други думи, логотип е познатото на всички “лого”, когато то е създадено от стилизиран текст.
Съотношението на страните е пропорционалната връзка между ширината и височината на правоъгълник (използва се правоъгълник, защото по-голямата част от екраните са по-широки, отколкото са високи). Съотношението на страните се определя чрез математическо съотношение с две числа, разделени с двоеточие, например 4:3.
Контраст възниква, когато два елемента на страница са различни. Например може да има различни цветове между текста и цвета на фона или тъмни срещу светли цветове.
Пикселът е малка част от екрана (думата идва от „елемент на картината“). Пикселите са най-малката основна единица за програмируем цвят на компютър и изображенията са съставени от много отделни пиксели.
Макетът е реален или дигитален модел, използван за тестване на ранни дизайнерски идеи. Целта е да покаже как те биха могли да изглеждат в реалния свят.