E-E-A-T Стандартът в действие: ръст в приходи и трафик на Cleopatrabg.com
Днес SEO специалистите на MAX Digital ще Ви споделят резултатите на онлайн магазина Cleopatrabg.com и конкретните действия, които доведоха до значителен ръст на органичния трафик, покупките и приходите чрез целенасочени оптимизации, базирани на стандарта на Google E-E-A-T.
Какво е стандартът E-E-A-T?
Expertise (експертиза), Experience (опит), Authoritativeness (авторитет) и Trustworthiness (надеждност) е критерийна рамка на Google за оценка на качеството на уебсайтовете. Давайки приоритет на съдържание, което демонстрира специализирани знания, надеждни източници и достоверност, E-E-A-T гарантира, че потребителите получават най-точната и надеждна информация.
Уебсайтовете, оптимизирани за E-E-A-T, не само се класират по-високо, но и водят до по-добра ангажираност на потребителите и по-високи нива на конверсии. Това се е превърнало в основен фактор за постигане на устойчив успех в SEO оптимизацията.
Обобщение на постигнатите резултати
Чрез целенасочени SEO оптимизации Cleopatra.bg отбеляза 39,48% увеличение на органичния трафик, 29,84% увеличение на приходите от органичен трафик и общ ръст на приходите от над 60%. Това показва как Performance SEO може да повлияе значително както на трафика, така и на крайните резултати.
Как постигнахме всичко това?
Важно уточнение в началото е, че проектът е преминал през цялостна техническа SEO оптимизация и в продължение на 6 години са изпълнявани Off-Page и On-Page стратегии, които да подобрят резултатите на бизнеса.
Тематиката на бизнеса е специфична – еротичен магазин, което го прави обект на множество ограничения, ъпдейти на Google и целенасочени негативни SEO атаки от конкуренти в нишата. След последните такива, проектът изгуби множество позиции и трафик, които до тази година не успя да възстанови самостоятелно.
Предприехме следните действия:
- Извършихме подробен анализ 3 години назад във времето, като сравнихме измененията на трафика с периоди на големи ъпдейти на Google свързани с качество, авторитет, експертиза и надеждност. Резултатите определено показаха зависимости между измененията и събитията.
- Проучихме цялостно и в детайли стандарта E-E-A-T на Google.
- Анализирахме най-добре представящите се конкуренти в нишата в България, Балканите, Европа и САЩ
- Набелязахме конкретни идеи за подобрения от видяните най-добри примери от точка 3.
- Анализирахме всички донори на линкове, с които разполага домейна.
След това планирахме работата си в рамките на 2 месеца и започнахме изпълнението на специфични задачи, които знаехме, че ще подобрят доверието към проекта:
- Започнахме с ъпдейтването на Google Disavow файла на проекта и изключихме над 40 нови връзки;
- Премахнахме нискокачествени връзки от PBN уебсайтове, които очевидно не се развиваха;
- Изградихме нова Link Building стратегия с висококачествени донори на линкове и я вкарахме в работа;
- Използвайки Google Search Console, съставихме списък със същестуващи блог статии, които имат трафик и ги предадохме на за анализ и реоптимизация към екипа ни;
- От предходния анализ съставихме списък с около 20 статии, които не генерираха трафк. Тях анализирахме, някои реоптимизирахме, а останалите директно изтрихме и поставихме статус код 404;
- Пуснахме заявки към Google да преиндексира всички тези страници.
Изпълнихме следните козметични и UX подобрения в уебсайта:
- Подробно описахме всички процеси и методи по плащане, доставка и връщане;
- Обновихме съдържанието на страница „За нас“;
- Имплементирахме клиентските отзиви от Google Business Profile по ключови места в уебсайта;
- Създадохме стратегия за събиране на отзиви чрез Email Marketing и на място във физическите обекти на бизнеса чрез системата за събиране на отзиви Reviewly.bg;
- Обновихме информацията и дизайните на страници „Магазини“ и „Контакти“;
- Описахме ключовите партньорства и кампании на бизнеса;
- Реализирахме блок с предимства на продуктови страници, които да грабват вниманието на потребителите.
Данни от Google Analytics 4, показващи резултатите:
Органичният трафик на Cleopatra.bg е скочил с 39.48%, като е увеличен от 23 028 посещения на 32 120 през периода юни-август в сравнение с предходните три месеца.
За тримесечния период (юни-август 2024 г.) Cleopatra.bg отбелязва 29,84% ръст на приходите, дължащи се на органичен трафик, 32.66% ръст в новите потребители и 6.52% ръст в транзакциите.
Цялостният ръст на оборота на проекта е 60.2%, а в транзакциите 37.36%, като в същия период се наблюдава 17% спад в приходи от платена реклама, което допълнително затвърждава стойността на оптимизациите, базирани на E-E-A-T.
Данни от Google Search Console, показващи резултатите:
Анализът на тримесечния период (юни-август 2024 г.) с предходния в Google Search Console на Cleopatra.bg показва 34% увеличение на кликовете и 48% увеличение в импресиите.
Голямо впчатление прави възвърнатият трафик от транзакционни ключови думи на продукти и категории.
Какво предстои?
С разрастването на бизнеса и излизането на чужди пазари, проектът продължава целенасочените действия по оптимизация за други държави и повишаване на доверието на търсещите машини към домейна.
Какво постигнахме за Cleopatra.bg?
Ръст на трафика и оборота
Повишено доверие към бранда онлайн
По-високи позиции в Google Search и Bing
Партньорство и доверие към MAX Digital