fbpx

Как се създава локация в Google Maps?

SEO
Поставяне на бизнес в Google Maps

Същност на Google Business Profile

Ежедневно огромна част от хората използват Google, а почти половината от търсенията са на локално ниво. Потребителите използват локалните търсения, за да са максимално информирани за бизнеса, който ще изберат спрямо своите нужди и изисквания.

Google Business Profile е предназначен да помогне на бизнесите да оптимизират начина, по който се представят пред потребителите. Създаването на Google Business Profile прави бизнесът част от директорията Google Places, които се показват при търсене. Липсата на такъв профил автоматично означава много изпуснати потенциални клиенти. 

Друг плюс е изграждането на доверие – предоставената информация за бизнеса и мнения на предишни клиенти автоматично карат потребителите да се чувстват по-сигурни в избора си.

Как се добавя локация?

След като вече знаем важността на Google Business Profile, идва въпросът: ”Как да направим такъв за своя бизнес?”. Създаването на Google Business Profile е безплатно и много лесно. Това са основните стъпки, които трябва да следвате, за да завършите успешно регистрацията на своя бизнес:

1) Регистрация

За начало трябва да имате регистрация в Google Business Profile, ако нямате – трябва да направите. Регистрацията е много лесна и се състои в попълване на основна информация за бизнеса.

Можете да направите своята регистрация от тук.

2) Добавяне или намиране на бизнеса

За да добавите бизнеса си в Google, влезте в профила си и следвайте стъпките, които трябва да изпълните, за да създадете локация. Важно е данните, които посочвате, да бъдат максимално точни, за да може процесът по потвърждаване да премине максимално лесно.

Много често се случва дадена локация да е вече добавена. Това може да се провери тук: business.google.com/create. Ако бизнесът ви вече съществува в Google, можете да го заявите и след потвърждението ще може да го управлявате и оптимизирате.

3) Потвърждение

За да завършите напълно добавянето на бизнеса, потвърдете, че сте свързани с него. Потвърждението може да се случи по няколко начина. Това е много важна стъпка, защото без изпълнението й бизнесът няма да бъде видим в Google Search и Google Maps.

Повечето локации в България се потвърждават чрез пощенска картичка или видео верификация. Има и бизнеси, които се квалифицират за “внезапна верификация”, която не изисква никакви допълнителни действия от вас.

4) Оптимизиране

След потвърждението ще имате достъп до панел за управление в Google Business Profile, през който ще можете да актуализирате и добавяте дании, изображения и подробности.

Значението на точните данни

 Location authority

Location authority е показател, който оценява надеждността на бизнеса. За да подобрите този показател за своя бизнес и да сте конкурентни сред останалите локации, на първо място данните ви трябва да са напълно точни и верни.

Информацията трябва да е последователна и актуална. Всяко разминаване ще влияе негативно върху този показател и следователно върху представянето ви.

Например, ако телефонният номер или работното време в уебсайта ви са различни от тези в Google Business Profile, това ще бъде отчетено и ще попречи на класирането сред конкурентите, а клиентите ви ще останат объркани и разочаровани.

 Описания

Много често описанията на локациите в Google са неточни и несъстоятелни. Това няма да се хареса нито на потребителите, нито на Google. Прекалено сложните и дълги описания няма да помогнат за класирането на бизнеса, дори ще му навредят.

За да сте максимално точни, следвайте указанията на Google за описания, които са максималните 750 знака. Прекалено кратките и несъдържателни описания, които не допринасят за избора на потребителите, също ще доведат до негативен ефект.

Въвеждане на правилни данни в Google Business Profile

Защо да добавим снимки в Google Business Profile?

Добавянето на снимки в Google Business Profile прави бизнесът ви по-реален и надежден за потребителите. Последни проучвания показват, че локации със снимки получават 35% повече кликвания от тези без. 

Локацията има висока оценка, но единствената снимка е на улицата, на която се намира. Когато види това, потребителят надали ще реши да се довери на този бизнес.

Как да добавим снимки в Google Business Profile?,

Самото добавяне на снимки става много лесно чрез профила ви в Google Business Profile. Но какви трябва да бъдат те, за да са полезни за клиентите?

Добавете екстериорни и интериорни снимки, особено важни за хотелиерския бизнес. Също снимки на предлагани продукти или на работния процес. Снимките на екипа ще доближат потребителите до вас и ще събудят доверието им.

Снимките трябва да са с много добро качество, да не са силно преправени. Препоръчителните формати са JPG и PNG, а препоръчителната разделителна способност е 720 px височина и 720 px ширина.

Добавянето на видео, не по-дълго от 30 секунди, също ще се отрази положително на класирането и на мнението на потребителите.

Съвети и трикове – оптимизиране на видимостта на локацията

 Ключови думи

Как помагат на потребителите да открият локацията ни и как да ги подберем?

Използването на ключови думи ще помогне на бизнеса ви да се класира по-добре и да е лесно откриваем за потребителите, които търсят такъв тип услуги или продукти. За да разберете какви ключови думи са подходящи, използвайте инструменти за анализ на ключови думи.

Много важно е да използвате ключови думи в категорията на локацията. Ако зададената от вас категория е нерелевантна на реалната ви дейност, няма да достигнете да правилната аудитория. За да имате резултати, добавете ключови думи и в описанието, но без да прекалявате с честотата им. За подобряване на класирането си може да добавите ключови думи и към фактическите атрибути на бизнеса, като методи за плащане, видове доставки и т.н.

 Важността на актуализацията 

Старанието информацията ви да е актуална ще бъде оценено от Google. Следете редовно за промени и неточности, които трябва да бъдат коригирани. Колкото по-често актуализирате информацията за локация, за да бъде тя максимално точна, толкова повече сигнали получава Google, че вие сте надежден бизнес. Резултатът ще бъде по-добро класиране в Google Search и Google Maps.

Лош пример: Ако сте сменили адреса на обекта си, но в Google Business Profile сте пропуснали да го актуализирате, най-вероятно резултатът ще бъде разочаровани клиенти, лоши отзиви и следователно неудовлетворяващо класиране.

 Значението на отзивите

Как да стимулираме оставянето на отзив за бизнес локация?

В днешно време отзивите играят ключова роля за решенията, които взимат потребителите. По последни данни се смята, че 88% от хората четат отзиви преди да се доверят на някой бизнес. Важно е да стимулирате клиентите си да оставят отзив за вас.

Поискайте обратна връзка чрез имейл, в уебсайта ви или чрез послание върху опаковки, картички и други елементи, които присъстват в покупката. Можете да го правите и при покупка от физическия обект – например да поставите табела с QR код, който отвежда до полето за отзиви на вашия бизнес в Google.

За да предизвикате получаването на повече отзиви, може да предложите някаква отстъпка, символичен подарък и т.н. Не забравяйте да кажете, че желаете мненията да бъдат напълно искрени, за да подобрите максимално потребителското изживяване.

Ако искате разберете повече по темата, прочетете статията ни “Google Local Guide: Пиши професионални отзиви от днес“.

Важността на отзивите в Google Business Profile

 Значението на взаимодействието с потребителите – как да отговаряме на отзиви

След като сте получили отзив е много важно как ще реагирате на него. На първо място никога не трийте отзив, дори и негативен – това изпраща много лоши сигнали към Google и ще възпрепятства класирането ви. Също ще остави лоши впечатления у потребителите.

Много е важно да отговаряте на получените отзиви, но отново трябва да внимавате по какъв начин го правите.

Даваме ви за пример отзиви, оставени за един от най-известните ресторанти за бързо хранене:

Пример за лош отговор на бизнес в Google Maps

Въпреки че отзивът е положителен, отговорът отново би отказал потенциален клиент да посети ресторанта. 

Тонът е прекалено фамилиарен и непрофесионален. От него потребителят би си изкарал извод, че отзивът е оставен от близък човек и може би не е особено реален и безпристрастен.

10 месеца по-късно същият ресторант вече е коригирал непрофесионалните си отговори.

Няма оспорване на мнението, невъзпитано или непрофесионално държание. Присъства официално извинение, показано е желание ситуацията да бъде поправена и мнението на клиента да се подобри.

Пример за добър отговор на бизнес в Google Maps

Финални думи

Като заключение можем да кажем, че локациите на бизнеси в Google са много полезни както за собствениците на бизнеси, така и за клиентите и потребителите. Масовото използване на Google Business Profile, оставянето на отзиви и качването на снимки предотвратява слепите покупки или посещения.

В днешни дни всяко решение може да бъде информирано и ползотворно. За да бъде това реалност, всеки бизнес трябва да е максимално честен и конкретен в информацията и снимките, с които се представя, а клиентите и потребителите трябва да бъдат активни в оставянето на безпристрастни отзиви.


Нанси Митова

Нанси Митова

Нанси е млад и мотивиран член на екипа на MAX Digital, студент по Българска филология. Тя работи като SEO специалист с интерес към социалните медии и графичен дизайн, което я прави перспективен дигитален маркетолог.

Активно участва в изграждането на процеси и работата по стратегиите на клиентите на агенцията.

Нанси е завършила цялостната програма на SoftUni Digital и е изкарала множество курсове свързани с дигитален маркетинг.

Поискай консултация

Наш представител ще се свърже с теб в близките часове.