Под обектива: Трансформацията на уебсайт за фотография
Фотосесии София е комфортно студио в сърцето на гр. София, което запечатва мигове вече над 10 години.
Основна цел на бизнеса: разрешаване на технически казус, който възпрепятстваше коректното обхождане на изображения от Google Bot.
Вторична цел на бизнеса: преминаване към по-съвременна визия с повече възможности.
Основни цели на MAX Digital:
- Да направи чисто нов уебсайт на клиента, който отговаря на основни SEO и WEB принципи.
- Да разреши казуса с текущата тема, която не описваше изображенията по коректен технически начин.
- Да мигрира старото съдържание и URL адреси, за да няма спад в трафика на проекта.
Какво направихме?
До момента уебсайта работеше на CMS WordPress с тема, която не е била добре проверена при закупуването й. Бяха инсталирани много плъгини, които повечето препокриваха функционалите си, бяха неактивни или бяха активни, но не се използваха на Live версията.
Започнахме отначало. Инсталирахме чисто нов WordPress с последна версия и избрахме тема, която да отговори на всички технически изисквания на агенцията и на желанията на клиента.
Прехвърлихме всичката необходима информация:
- страници
- текст
- структури
- изображения
- портфолио
Разработихме красива структура за услугите, които се предлагат в уебсайта. Изцяло преработихме текущата структура и заложихме на:
- Красива начална снимка, която е тематична за страницата.
- Грабващо вниманието заглавие.
- Кратко описание в 2 параграфа за конкретната услуга.
- Уникални предимства на фотографията
В текстовете запазихме “личния” фактор, но ги направихме по-четими и полезни за потребителите. Позиционирахме ги на ключови места.
Разработихме модерна, лесна и удобна форма за преглед на цените на отделните пакети и услуги.
Целта: подобрение в информираността и улеснение на потребителите.
Обединихме страниците “Портфолио” със страниците “Услуга”, защото след подробен анализ установихме, че се канибализират помежду си и пречи на класирането в Google.
За още по-добър UX имплементирахме блок, който обяснява процеса по протичането на фотосесията с текст и изображения.
Заложили сме добре изглеждаща Call-To-Action форма с бутон за извикване на Pop-Up на ключови места в уебсайта.
Настроена е да излиза при определени действия на потребителя.
Изброили сме видовете услуги, които предлага клиентът със стандартен блок – разделен на две и запълнен с изображение и текст.
Допълнително е оформена, за да подхожда на UX на уебсайта. Използваме я за изброяване на услуги по основни типове страници.
Настроихме Pop-up форма за насрочване на час за фотосесия, който да е удобен и добре изглеждащ. С това улесняваме клиента, като спестяваме 1 уточняващо телефонно обаждане до крайния потребител.
Какво още направихме:
- Мигрирахме старото съдържание в новия уебсайт.
- Пренаписахме голяма част от текстовете.
- Заложихме на модерна визия за уебсайт за услуги и добър UX.
- Настроихме добре подредена мобилна версия.
- Направихме основна SEO оптимизация на уебсайта.
- Мигрирахме всички кодове за отчитане.
- Настроихме Google Analytics 4.
- Създадохме нови SEO Friendly URL адреси на страниците.
- Настроихме 301 редиректи към новите URL адреси.
- Оптимизирахме представянето на уебсайта, като конвертирахме всички изображения в SVG и WebP.