Същност на Live видеа в TikTok
Предаването на живо е изключително актуално в наши дни. За потребителите представлява голям интерес да гледат такъв тип съдържание. То е много по-естествено и непринудено. Създава се много по-силна връзка между потребителя и създателя на съдържание.
Най-достъпната и бързо развиваща се платформа в момента, в която може да се пусне live видео, е TikTok. Обикновено в нея предаването на живо е неформално, но често се правят и по структурирани live видеа, например – готварски предавания, различни тренировки от инструктори и т.н. По този повод ще ви представим някои важни фактори и съвети за успешно пускане на live в TikTok, с което да ангажирате аудиторията си.
Live в TikTok има същите предимства, като всяка друга streaming платформа:
1) Връзката създател-аудитория
Потребителите могат да коментират и задават въпроси в реално време, което прави изживяването и комуникацията много по-неподправени и привлекателни за аудиторията.
2) Колаборация
Лайфовете могат да се осъществяват в компанията на други създатели на съдържание. Това може да предизвика интересна дискусия, обмяна на опит или спор. По този начин интересът на публиката нараства и е лесно средство за популяризирането на определен създател на съдържание сред чужди аудитории.
3) Печалба
По време на лайфа, създателят му може да печели пари. TikTok работи на donate принципа, но тук става чрез подаръци, които по-късно се обменят в реална валута.
4) Правила
За да пуснете live в TikTok, трябва да сте навършили поне 16 години, а за да печелите пари – поне на 18. Друго правило е, че за да се възползвате от стрийминг функцията, трябва да имате минимум 1000 последователи. Много хора използват различни техники, за да “излъжат” алгоритъма на приложението и да пуснат live, но ние не го препоръчваме, тъй като има риск профилът ви да бъде временно или за постоянно премахнат.
Как да пуснем live, който е интересен в TikTok?
Като всяка друга streaming платформа, е много важно да познаваме спецификите на платформата, алгоритъма и потребителите, за да се подготвим. Ето и няколко неща, които ще ви помогнат да се свържете по интересен и успешен начин с хората:
Цел и тема
Преди всичко трябва да определите целта си. Може да представяте нов продукт, да искате да промотирате профила си, да промотирате чужд профил, да заздравите връзката с последователите си. Live в TikTok може да ви бъде от полза за много от целите ви.
След като знаете на къде сте се насочили, трябва да определите как да го постигнете или с други думи каква ще бъде темата на вашия live. Тя може да бъде демонстрация на използване на продукти, интервю с някого, представяне на рецепта, нова книга и много други неща. Подберете темата, съгласувайки я със съдържанието, което качвате. Така ще бъдете сигурни, че хората, заинтересовани от профила ви, няма да останат разочаровани от live включването ви.
Структура и планиране
Обмислете предварително как ще протече stream-ът ви. Въпреки, че чарът на live видеата е тяхната неподправеност, структурирайте главните теми или моменти, по които ще се водите. Идеята не е да имате сценарии, но все пак трябва да избегнете моменти, които могат да отегчат аудиторията ви.
Комуникация
Не спирайте да кореспондирате с аудиторията си през цялото време. Това отличава stream-а от обикновения клип. Поздравявайте ги, задавайте им въпроси, мотивирайте ги да бъдат активни, за да се получи пълноценна комуникация между вас и тях.
Обстановката
Подгответе статив, осветление и подходящ фон, за да може вашият live да бъде приветлив за потребителите. Дори да искате да протече изцяло натурално и неподправено, е хубаво да покриете минимални изисквания, за да не отблъснете аудиторията си с лошо качество на картината и звука.
Ако пък сте решили да промотирате нов продукт или да използвате TikTok за свое готварско предаване, е нужно да се подготвите повече, за да изглежда live видеото по-професионално. Вземете микрофони, създайте специален и запомнящ се фон, подберете добре сценичния си грим и облекло.
Промотиране
Подготовката трябва да започне по-рано от стартирането на live видеото. Недейте да разчитате, че някой случайно ще види, че сте на живо, за да се включи. Информирайте аудиторията си по-рано за деня и часа на планирания live. Така ще се включат много повече хора и начинанието ви ще бъде много по-ползотворно. Не разчитайте само на TikTok, за да информирате аудиторията си. Обявете го и във всички други ваши социални мрежи.
Модерирайте лайфа си
Включването на голям брой зрители понякога може да доведе до някои по-негативни коментари. За да избегнете нецензурни думи, използвайте филтри, с които да модерирате чата и да не проваляте изживяването от stream-а. Можете да настроите филтрите да блокират такива потребители, но в никакъв случай не им отговаряйте с подобен тип език – това е противопоказно на правилата на TikTok и може да свалят live-а ви, дори и профила.
Качеството на интернет връзката
Не на последно място по важност е интернет връзката ви. Ако качеството й е лошо, връзката ви със зрителите ще бъде бавна и напрягаща, а това ще доведе до напускане на live-а ви и по-малко зрители. За да избегнете такива ситуации, се погрижете да имате възможно най-качествената интернет връзка. Подгответе се преди да се включите на живо, за да сте спокойни, че всичко ще бъде наред.
Обобщено
Като заключение можем да кажем, че TikTok е най-бързо развиващата се социална мрежа в момента. Тя се основава на кратки видеа, които нямат пълнеж, а представят директно акцента на темата. Това прави приложението толкова привлекателно за потребителите. Функцията за live видеа привлича още повече аудиторията, но отново според статистики най-продуктивната продължителност е около 30 минути, за разлика от други стрийминг платформи, в които тя е по-дълга.
TikTok live включванията със сигурност имат много ползи и си заслужава да обмислите да ги добавите към своята маркетинг стратегия. Имайки предвид информацията в статията ни, ще ви бъде лесно да се включите в тази тенденция.
Нанси Митова
Нанси е млад и мотивиран член на екипа на MAX Digital, студент по Българска филология. Тя работи като SEO специалист с интерес към социалните медии и графичен дизайн, което я прави перспективен дигитален маркетолог.
Активно участва в изграждането на процеси и работата по стратегиите на клиентите на агенцията.
Нанси е завършила цялостната програма на SoftUni Digital и е изкарала множество курсове свързани с дигитален маркетинг.