fbpx

Какво е бранд идентичност? С какво помага на бизнеса?

Бранд идентичност, Дизайн

Как бранд идентичността помага на бизнеса

В днешния конкурентен пазар силната идентичност на бранда помага на бизнеса да се открои от своите конкуренти и да отличи собствените продукти и услуги пред други такива. Логото и добре изградената  идентичност помагат на клиентите да разпознаят и запомнят марката, увеличавайки шансовете за тяхното предпочитание и лоялност.

Елементи на бранд идентичност

За да изградим тази идентичност, боравим умело с елементите:

  1. лого;
  2. цветове;
  3. типография;
  4. изображения.

Когато клиентите многократно имат досег с марка с консистентна идентичност в различните направления (реклами, опаковки, уебсайт и т.н.), за тях става по-лесно да свържат тези визуални знаци с бранда и да си я припомнят, когато е необходимо.

Защо казваме, че чрез бранд идентичност изграждаме доверие и надеждност у потребителите? 

Когато една марка последователно изпълнява обещанията си и поддържа последователен имидж, това създава усещане за надеждност и професионализъм. Когато уеб сайтът, банерът, социалните мрежи, визитките, опаковките, та дори и подаръците към клиентите /плажна кърпа, ключодържател, чаша или химикал/ носят визуалното послание на логото, чрез цветове и форми – тогава клиентите виждат личното отношение и уважение на собственика към собствения му бранд – и това поражда доверие. По-вероятно е клиентите да изберат марка, на която имат доверие, пред непозната или по-малко реномирана алтернатива.

В емоционална връзка с бранда?

Да – когато с дизайнера и маркетинг специалиста сте помислили над цветове, форми, глас на марката /езика, който използвате – дали е официален или по-шеговит/, брандът Ви има потенциала да предизвиква емоции и да установява връзка с целевата си аудитория. Чрез съгласуване ценностите на бранда, със специфичните ценности, стремежи или избор на начин на живот на потребителите си, се създава емоционална връзка. Тази емоционална връзка може да насърчи лоялността към марката и застъпничеството, което води до дългосрочни взаимоотношения.

Защо е добра основа за разширяване на бизнеса Ви?

Когато една марка има добре установена идентичност и положителна репутация, става по-лесно да се представят нови предложения под чадъра на същия бранд. Потребителите са по-склонни да изпробват нови продукти или услуги от марка, на която вече имат доверие и която познават.

Бранд идентичността дава възможност да сте по-бързи и гъвкави?

Когато имате изготвена бранд идентичност, а още по-добре и Brand Book – това Ви помага да реагирате по-бързо и ефективно при производство на рекламни материали и фирмени подаръци за клиенти и партньори. Добре разписаните и представени правила и норми за цветове, шрифт и вариации на логото улеснява и олекотява работата на дизайнери при бъдещи проекти, особено ако смятате да навлизате на нови пазари, и искате да запазите консистентността на марката.

Бранд идентичността е основен инструмент и бизнес актив

Добре изработената идентичност на бранда създава надежден и запомнящ се имидж, насърчава доверието и лоялността на клиентите и позволява на бизнеса да се отличи на богатия на продукти и услуги пазар. Той играе решаваща роля в привличането и задържането на клиенти, стимулира растежа на бизнеса и поддържа конкурентно предимство.


Автор Александра Гочева

Александра Гочева

Авторът на статията е ръководител на дизайните и фотографията в дигитална агенция MAX Digital.

Алекс е творец в пълния смисъл на думата – пресъздава идеи и концепции. Тя е дизайнер с широк поглед върху визуалните възможности.

Минала е през множество курсове и подготовки в НБУ, УНСС, SoftUni Digital, но най-добрият учител са нейните клиенти.

Поискай консултация

Наш представител ще се свърже с теб в близките часове.